Selv en blog-befaling kan være en kopi.

Som forbruger er vi nødsaget til at være ekstra opmærksom når vi handler på nettet, for der er mange webshops der sælger tom luft – eller dårlige kopier – og de kan være svære at gennemskue.

Samme opmærksomhed  gælder desværre også når vi læser blogs, og følger deres anbefalinger via de (affialite) links de deler.

For selvom det er bloggerens ansvar, at de naturligvis ikke reklamerer for en dårlig kopi, som “verdens mest solgte biniki”, er det desværre ikke sikkert, at de har valgt at undersøge deres samarbejde nærmere.

masha 4

Her er det  Masha Vang der i 2014 lavede et sponsoreret indlæg på hendes blog. Det betyder at hun enten fik penge for at skrive indlægget, eller penge når folk købte bikinien via det link hu har i artiklen. Det sidste er kendt blandt bloggere og kaldes for et affiliate-link. Jo flere klik og køb, jo flere penge til bloggeren.

Problemet var blot, at produktet var en kopi af en Triangl bikini.

I stedet for at bloggeren nu lyttede til læserne, der påpegede på tråden, at det var kopier, fik de bare besked på, at Vang var “SO FUCKING SORRY, da hun blot prøvede at hjælpe dem med en billig bikini, og hun da fremover da nok skulle gøre hendes læsere den tjeneste at holde det for hende selv. For hun var vist allerede godt træt af den bikini” (sorry for gengivelsen, men hendes komm. var simpelthen så sjov, taget i betragtning af, at det var et sponsoreret indlæg”)

Masha fucking sorry

Men mere træt har hun ikke været, for indlæg og link er der endnu, selvom hun længere nede på tråden påpeger, at hun endnu ikke selv har fået bikinien.

Vi kan jo alle fejle, og i både hast og uvidenhed komme til at gøre noget vi ikke bør på vores blogge, men Mascha er en cool blog-business-bride, som jeg kalder dem dem der formår at tjene gode penge på deres blogs, noget vi også så her i 2016, hvor MV udvidede forretningen med et blogunivers, hvor hun har andre bloggere under hendes paraply.

Og det sidste er godt set, for blog er blevet en business. Men med det kommer også et ansvar, for det man som blogger formidler.

MV var ikke den eneste blogger der i den periode skrev om bikinien. Læs med på Amalie Brohus’ blog, for hun stillede de rigtige spørgsmål og fik de uærlige svar. (http://www.voresboble.dk/triangl/)

Desværre er det her et godt eksempel på, at vi som forbruger ikke kun skal være vågne når vi finder nye webshops, men vi er også nødsaget til at være vågne overfor  de reklame-sponsorerede indlæg, bloggerne deler på deres blogs.

mascha

For hvem ønsker at købe “Verdens mest solgte bikini til 1/3 af prisen, hvis det blot er en dårlig kopi?

http://maschavang.dk/2014/07/nu-med-ny-bikini/

Note; iflg. shiny.dk købte de nuværende ejer sitet fra to unge mænd i august 2014, og valgte ikke at fortsætte med kopi-produkterne.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

REKLAMEFRIT OMRÅDE

Vi foretrækker et reklamefrit område, det er dog muligt, at donere et beløb, hvis du er tilfreds med hvad du læste.

Send alt fra 5 kr. til 5 mill - betaling kan ske via mobilepay til box 7855BH. 

Send en mail på info@sweetchili.dk, hvis du ønsker at få tilsendt en faktura.